راهنمای استعلام اینترنت ایرانسل

0

استعلام اینترنت ایرانسل از جمله معضلاتی میباشد که کاربران با آن سر و کار دارند چرا که میزان حجم مانده اینترنت همیشه برای مخاطبان این اپراتور سوال است که چگونه میتوان اسعلام بسته های اینترنت خود را مشاهده کنند. هیچ فرقی ندارد چه بعد از خرید مودم فیبر نوری باشد یا مودم TD-LTE باشد، یکی از تکراری ترین کارها استعلام مانده اینترنت خواهد بود.  با توجه به  میباشد که گسترش روز افزون مصرف اینترنت در سال های اخیر ،اینکه در سالیان گذشته استفاده از اینترنت ایرانسل هم افزایش پیدا کرده است ولی از آنجایی که اینترنت ها دارای محدودیت های حجمی و زمانی میباشد که کاربر برای اینکه مصرف خود را کنترل کند باید راه های استعلام حجم و زمان را فرا بگیرد. خب برای اینکه بتوانید بسته های اینترنت خود را تا زمان موعود مدیریت کنترل کنید که در ادامه این مقاله از بصیر چهار روش استعلام اینترنت ایرانسل را بررسی خواهیم کرد .

حجم مانده و استعلام اینترنت ایرانسل

اپراتور ایرانسل جزو پرطرفدارترین اپراتورهای ایران میباشد چرا که از نظر هزینه بسته اینترنتی قیمت های مقرون به صرفه ای نیز دارد که موجب شده بسیاری از افراد به این دلیل سیمکارتهای این اپراتور را خریداری کنند . اما همانطور که گفته شد هر بسته دارای محدودیت زمانی و حجمی است که بتواند با مدیریت بسته اینترنتی خود تا زمان حجم بسته اینترنت را استفاده کند . اما در غیر این صورت با کنترل نکردن حجم بسته باعث میشود تا از زمان موعود زودتر تمام شود و یا با استفاده نادرست از آن بازه زمانی اینترنت تمام شود.

روش های استعلام مانده اینترنت ایرانسل

استعلام اینترنت ایرانسل که نقش مهمی در کنترل حسابهای مالی کاربران دارای سیمکارتهای دائمی و اعتباری نیز دارد که در ادامه با 4 راهکار از جمله : ایرانسل من و تلفن گویا و سامانه ایرانسل و همچنین کد دستوری این امکان را به مخاطبان خود میدهد تا از این طریق بتوانند استعلام بسته اینترنت خود را بدانند .

استعلام مانده اینترنت ایرانسل با کد دستوری

استعلام مانده اینترنت ایرانسل با کد دستوری

نخستین روش برای استعلام اینترنت ایرانسل کد دستوری میباشد .که میتوان گفت ساده ترین راه برای استعلام اینترنت ایرانسل محسوب میشود که این 2  کد مختص اپراتور ایرانسل و ارائه دهنده این کد است.

  • برای مشترکین دائمی و اعتباری : کد دستوری #۴*۱*۵۵۵*
  • برای مشترکین اعتباری : کد دستوری #۱۰*۱۴۱*

نحوه استفاده کدهای دستوری ایرانسل

همانطور که گفته شد استفاده از کد دستوری  #۴*۱*۵۵۵* میتوانید در هر موقعیت زمانی و مکانی که هستید استعلام اینترنت خود را انجام دهید . برای استعلام اینترنت خود باید مراحل زیر را طی کنید :

  1. در وهله اول با شماره گیری کد دستوری  #۴*۱*۵۵۵* و پس از وارد کردن کد همانطور که در عکس مشخص است  دکمه  تماس یا Call را بزنید.
  2. پس از باز شدن یک صفحه کوچک برای شما برای اینکه بتوانید استعلام اینترنت خود را انجام دهید عدد 1 را تایپ کرده و گزینه ارسال یا send را انتخاب کنید.
  3.  در آخر پیامی در صفحه برای شما باز میشود که که میتوانید حجم بسته اینترنت خود را با تاریخ و زمان اتمام مشاهده کنید .
  4. مشترکین میتوانند همچنین با استفاده از کد دستوری #۱۰*۱۴۱* برای استعلام بسته های اینترنتی خود استفاده کنند و همچنین میتوانند حجم بسته های افزایشی و یا ترکیبی اینترنت را مشاهده کنند . که برای استعلام اینترنت خود باید باید مراحل زیر را انجام دهید :
  • گام اول باید کد دستوری #۱۰*۱۴۱ را وارد کرده و سپس دکمه تماس یا Call را بزنید .
  • که پس از آن میتوانید حجم بسته اینترنتی خود را مشاهده کنید .

نکته :  پیامهای مربوط به اعتباز حجمی یا بسته اینترنتی به تمامی مشترکین دائمی و اعتباری داده میشود .

 


بیشتر بخوانید : قیمت بسته های اینترنت ایرانسل


 

 

استعلام اینترنت ایرانسل از طریق اپلیکشن ایرانسل من

روش دوم برای استعلام اینترنت ایرانسل از طریق اپلیکشن ایرانسل من است که برای مشترکین دائمی و اعتباری هم نیز کاربرد دارد که برای استعلام اینترنت خود باید مراحل زیر را طی کنید :

  1. در وهله اول باید این اپلیکشن را دانلود و بر روی گوشی همراه خود نصب کرده باشید .
  2. و پس از وارد کردن شماره خود میتوانید در صفحه اصلی همانطور که مشخص میباشد حجم بسته مانده خود را مشاهده کنید .
  3. اگر میخواهید که با جزئیات بیشتری حجم بسته خود را مشهده کنیذ بر روی گزینه انتخاب شده بزنید و اطلاعاتی نظیر : حجم و تاریخ پایان و . . . را ببینید.

استعلام مانده اینترنت ایرانسل از طریق تلفن گویا

اگر برای استعلام اینترنت خود نمیتوانید از دو روش گفته شده بالا استفاده کنید میتوانید از طریق تلفن گویا استعلام اینترنت خود را انجام دهید. که در وهله اول باید عدد 700 را شماره گیری کنید .

نکته: اگر سیم کارت ایرانسل خود در دسترستان نیست میتوانید از سیم کارت دیگر استفاده کنید و با شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرید.

و همچنین تلفن گویا کاربردهای دیگری قبیل :  انتقال شارژ، دریافت پیکربندی گوشی، ثبت نام مودم و بسیاری از خدمات دیگر نیز با تلفن گویا انجام دهید.

نکته: برای تماس  با تلفن گویا به اینترنت یا موجود بودن شارژ در سیم کارت نیازی نیست .

استعلام اینترنت ایرانسل از طریق سامانه ایرانسل من

آخرین راهکار برای استعلام اینترنت ایرانسل از طریق سامانه ایرانسل من میباشد که استفاده از کامپیوتر در این مرحله نیاز میباشد که با این راهکار بسته های اینترنت دیگران را نیز میتوانید بررسی کنید . که برای استعلام اینترنت از طریق سامانه باید مراحل زیر را انجام دهید :

  1. برای انجام استعلام در مرحله اول باید وارد سامانه ایرانسل شده و سپس گزینه نسخه وب را انتخاب کنید .
  2. که پس از آن برای شما صفحه ای باز میشود که باید شماره خود را وارد کنید و پس از وارد کردن شماره بر روی گزینه ورود کلیک کنید .
  3. که یک کد حاوی 4 رقم به شماره شما ارسال میشود که آن کد را پس وارد کردن در جای خالی باید بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.
  4. و پس از مراحل بالا صفحه ای برای شما باز میشود با عنوان گزارشات عملکرد شما میباشد . که اگر بر روی گزینه زبانه اینترنت کلیک کنید میتوانید حجم بسته اینترنت خود را ببینید .

 

استعلام اینترنت TD-LTE ایرانسل

کاربرانی که از مودم TD-LTE یا اینترنت TD-LTE ایرانسل استفاده می کنند، بهترین روش برای خرید و استعلام اینترنت ایرانسل، استفاده از اپلیکشن ایرانسل من می باشد.

 

تفاوت اینترنت 4G و  TD-LTE

اگر بخواهیم به صورت ساده و مختصر بگوییم، سیم کارت TD-LTE به معنی اینترنت ثابت است، قابلیت تماس و اس ام اس ندارد و در سطح شهرهای بزرگ هم پوشش دهی محدودی دارد. سیم کارت 4G همان سیم کارت عادی هست که هم میتوانید با آن تماس بگیرید پیام دهید و همچنین هر جا آنتن بود به اینترنت وصل شوید. توجه داشته باشید مودم های 4G نمی توانند اینترنت TD-LTE را ارائه دهند ، باید حتمی خوده مودم TD-LTE باشد و بتواند از این سرویس پشتیبانی کند.

 

 

سوالات متداول

  • آیا می توان سیمکارتی که ایرانسل نیست استعلام اینترنت را انحام داد ؟
    در پاسخ به این سوال میتوان گفت بله چرا که میتوانید با تماس با شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ و انتخاب گزینه مربوطه حجم اینترنت خود را بدانید .
  • استعلام اینترنت ایرانسل برای مشترکین دائمی این اپراتور هم ممکن است ؟
    تمامی کدهای دستوری گفته شده به غیر از این کد #۱۰*۱۴۱* برای مشترکین دائمی هم کاربرد نیز دارد .
  • استعلام بسته های افزایشی و ترکیبی چگونه است ؟
    حجم بسته های اینترنتی افزایشی و ترکیبی خود را میتوانید با کد دستوری #۱۰*۱۴۱* نیز مشاهد کنید .
  • برای استعلام اینترنت نیازی به اینترنت هست ؟
    تنها بافعال بودن سیمکارت ایرانسل خود و بدون نیاز به اینترنت تنها با کدهای دستوری میتوانید استعلام اینترنت خود را مشاهده کنید.
  • برای هر بار ورود به اپلیکشن ایرانسل من نیاز به وارد کردن شماره تماس هست ؟
    خیر با وارد کردن یکبار شماره تماس خود در اپلیکشن میتوانید برای همیشه از این برنامه استفاده کنید .
  • اگر پیامی مبنی بر پایان بسته اینترنتی خود دریافت کردیم چه اتفاقی می افتد؟
    همانطور که گفته شد شما پیامی مبنی بر اتمام بسته اینترنتی خود مشاهده میکنید که نشان دهنده این است که باید یک بسته دیگر را فعالسازی کنید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.