نصب کابل زیرزمینی

0

نکات قبل نصب کابل زیرزمینی

موارد زیر نکاتی در رابطه با آماده سازی برای نصب کابل فیبر نوری در زمانی که سازه برای قرار دادن کابل آماده است، می باشد. کابل فیبر نوری هنگام خرید باید به دقت بررسی شود و قبل از نصب در هنگام ذخیره سازی به طور ایمن در کنار آن ذخیره شود. تمام کابل ها باید تست شوند تا مطمئن شوند کابل در حمل و نقل آسیبی ندیده است. همه پرسنل برای جابجایی کابل ها، قرقره ها، یا در حین نصب، باید به درستی آموزش ببینند.

نکات هنگام نصب کابل زیرزمینی

  • توصیه های سازنده کابل را دنبال کنید زیرا هیچ کس به خوبی شرکت سازنده کابل نمی داند چگونه کابل را کنترل کند. کابل فیبر نوری اغلب به صورت سفارشی برای نصب طراحی می شود و سازنده ممکن است دستورالعمل های خاصی در مورد نصب آن داشته باشد.
  • طول کابل را بررسی کنید تا مطمئن شوید کابل کشیده شده به اندازه کافی برای اجرای کابل برنامه ریزی شده بلند است. قبل از هر گونه نصب، مسیر را به دقت ارزیابی کنید تا روش های نصب و موانع احتمالی با آنها را مشخص کنید.

نکات ایمنی نصب کابل زیرزمینی

  • همیشه هنگام کار با قرقره ها از دستکش های محافظ و چکمه های ایمنی (با کلاهک های فولادی) استفاده کنید
    قرقره های کابل فیبر نوری سنگین هستند.
  • حلقه کابل را برای علائم هوازدگی بیش از حد و یا آسیب بررسی کنید.
  • قرقره ها باید حمل یا نگهداری شوند و چوب هایشان دست نخورده باشد.
  •  اگر قرقره به وضوح آسیب دیده است،تحویل کابل فیبر نوری را قبول نکنید.
  • روکش فویل پلاستیکی باید تا زمان قرار دادن کابل در جای خود باقی بماند.
  • هنگام برداشتن روکش پلاستیکی روی کابل، از ابزارهای تیز که به ممکن است به روکش کابل آسیب برسانند، استفاده نکنید.
  • مطمئن شوید که پیچ های حلقه کابل همگی سفت شده اند.
  • هنگام باز کردن کابل، حلقه کابل را در جهت حرکت مورد نظر قرار دهید تا از ساییده شدن کابل به قرقره جلوگیری کنید.
  • انتهای کابل ها باید همیشه آب بندی شوند.
  • اگر قرقره به دلایلی چرخانده شود، همیشه این کار را مطابق جهت فلش انجام دهید.
  • قرقره ها در محل باید خفه شوند تا از حرکت یا غلت خوردن آنها جلوگیری شود.

تست کابل فیبر نوری روی قرقره

تمام کابل‌های فیبر نوری باید قبل از استقرار، روی قرقره آزمایش شوند. نصب کابل فرآیندی زمان بر و پرهزینه است، بنابراین مهم است که قبل از نصب از خوب بودن کابل اطمینان حاصل کنید. اگر نشانه ای از آسیب به قرقره فیبر وجود داشته باشد، ممکن است نیاز به آزمایش همه الیاف باشد.

 

جابجایی کابل

کابل را نچرخانید. پیچاندن کابل می تواند به الیاف فشار وارد کند. کشش روی کابل و کشیدن طناب می تواند باعث پیچ خوردن شود. 

به جای چرخاندن آن از انتهای قرقره، کابل را از روی قرقره بیرون بیاورید تا از پیچاندن کابل در هر چرخش روی قرقره جلوگیری کنید.

 

نحوه ایجاد کابل “شکل 8” برای کشش های متوسط در نصب OSP

در مسیرهای OSP بسیار طولانی، معمولاً بیشتر از تقریباً 2.5 مایل یا 4 کیلومتر، ممکن است لازم باشد از یک فیبر کش خودکار در نقطه(های) میانی برای کشش مداوم یا کشیدن از وسط به بیرون به هر دو انتها (کشش میانی) استفاده شود. هنگام قرار دادن حلقه های فیبر روی سطح در حین کشیدن، از حلقه های “شکل-8” برای جلوگیری از پیچش کابل استفاده کنید. شکل 8 نیم پیچ را در یک طرف 8 قرار می دهد و از طرف دیگر بیرون می آورد و از پیچ و تاب جلوگیری می کند.

نصب کابل زیرزمینی

اندازه ترجیحی شکل 8 حدود 5 متر طول و هر حلقه حدود 2.5 متر قطر دارد. برای شروع، دو مخروط ترافیکی را به فاصله 5 متر از هم بچینید – سپس کابل را از بالای قرقره جدا کرده و آن را به شکلی 8- روی یک صفحه پایه دور تا دور مخروط ها ببافید. حلقه‌های شل شده بزرگ به جلوگیری از درهم‌تنیده شدن کابل کمک می‌کنند.

 

شعاع خمیدگی

از شعاع خم شدن کابل تجاوز نکنید. کابل فیبر نوری در صورت خم شدن یا خم شدن بیش از حد، به ویژه در هنگام کشیدن، ممکن است شکسته شود. اگر هیچ توصیه خاصی از سوی سازنده کابل در دسترس نباشد، کابل نباید در شعاع خمشی کمتر از بیست (20) برابر قطر کابل کشیده شود.

پس از اتمام کشش، کابل نباید شعاع خمشی کمتر از ده (10) برابر قطر کابل داشته باشد.

تنش کششی

کشش بیش از حد روی کابل فیبر نوری می تواند به فیبرها آسیب برساند. باید از یک دستگیره کابل تایید شده، که اغلب به آن “Kellems Grip” گفته می شود، استفاده شود. هر روش دیگری ممکن است به الیاف فشار وارد کند و به آنها آسیب برساند. از حداکثر میزان تنش کششی تجاوز نکنید. برای دستورالعمل های مربوط به رتبه بندی کشش و استفاده از روان کننده با سازنده کابل و تامین کنندگان روان کننده های مجرای داخلی و کابل مشورت کنید. هنگام کشیدن کابل های طولانی در مجرا یا مجرای داخلی (تا حدود 3 مایل یا 5 کیلومتر) از روان کننده های کابل استفاده کنید اما مطمئن شوید که روان کننده با روکش کابل سازگار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.